پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
شرکت‌های دانش‌بنیان موتور پیشران توسعه کشور

شرکت‌های دانش‌بنیان موتور پیشران توسعه کشور

- 1402/06/06

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خراسان رضوی با حضور در پارک علم و فناوری خراسان با دستاوردهای این مجموعه آشنا شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خراسان رضوی به همراه هیئت همراه با حضور در پارک علم و فناوری خراسان با دستاوردهای این مجموعه آشنا شدند.

در ابتدای این جلسه معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان به توضیح فرایند نحوه ارائه خدمات در این مجموعه پرداخت و گفت: بیش از 20 سال از زمان تاسیس پارک علم و فناوری خراسان گذشته است و در این مدت خدمات بسیاری به شرکت‌ها ارائه کرده‌ایم.

حسینعلی اخلاقی امیری با اشاره به خدمات ارائه شده در این حوزه از جمله خدمات تامین مالی، پشتیبانی و رشد افزود: پردیس‌های انرژی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، فرهنگی و زیارت، صنایع معدنی و دهکده کشاورزی از جمله مهمترین واحدهای ذیل پارک علم و فناوری خراسان می‌باشد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان نیز گفت: حضور مدیران ارزشمند با نگاه فناور در دستگاه‌های اجرایی یکی از مزیت‌های مهم در کشور اسلامی ایران است تا در مسیر رشد شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان با سرعت عمل کنیم.

وی با اشاره به توجه جدی به مزیت‌های استان خراسان رضوی افزود: از ابتدای دوره مدیریتی تلاش کردیم تا به ابعاد مغفول در استان خراسان رضوی توجه کنیم و در سه حوزه صنایع غذایی و کشاورزی، صنایع معدنی و صنایع خلاق فرهنگی و زیارت ورود جدی کردیم.

میرزائی تصریح کرد: در ده سال آینده دنیا به سمت انرژی‌های پاک خواهد رفت و می‌طلبد که واحدهای فناور و دانش‌بنیان زیر نظر پارک‌های علم و فناوری‌ در سراسر کشور به شکلی برنامه‌ریزی کنند تا پاسخگوی نیازهای آینده نه تنها کشور اسلامی ایران بلکه دنیا باشد.

وی در پایان گفت: پارک علم و فناوری خراسان از اولین مجموعه‌هاست که برنامه هفتم توسعه را مورد بررسی جدی قرار داده است تا نقاط قوت و ضعف آن را مورد بررسی قرار دهد و در این زمینه به ارکان بالادستی گزارش داده است.

در ادامه این نشست رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خراسان رضوی گفت: فضای دانش‌بنیان سابقه بالایی در کشور دارد و اقتصاد دانش‌بنیان در کشور برعهده پارک‌های علم و فناوری است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی دقیق و توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: آنچه در سال 80 ایشان می‌فرمودند و شاید برخی مدیران وقت باورشان نمی‌شد حالا به نقطه‌ای رسیده است که در دنیا اثرگذار است.

سید جمال الدین حسینی تصریح کرد: در هر منطقه باید چند محور توسعه و موتور پیشران معرفی کرد که در این زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از این پیشرانان هستند که باعث تحول در منطقه شرق کشور و چه بسا کل کشور خواهند شد.

وی تشریح کرد: تحلیل جمعیتی نشان میدهد نگاه باید به بازار بین‌المللی باشد و به قابلیت‌های مهم حوزه دانش‌بنیان نیز توجه جدی شود که در این مورد از تغییر در روند آبیاری محصولات کشاورزی برای کنترل میزان و مصرف آب و افزایش راندمان تولید صنایع غذایی و کشاورزی تا آموزش رشته‌های مرتبط و ذیل حوزه دانش‌بنیانی در دانشگاه‌های بزرگ کشور می‌توان اشاره کرد.

دانلود پیوست خبر رضا قاضی خانی رضا قاضی خانی مسعود جمشیدیان مسعود جمشیدیان اکبر امینی اکبر امینی سید ایمان شریعتی سید ایمان شریعتی ابوذر امینی ابوذر امینی مسعود میرزائی شهرابی مسعود میرزائی شهرابی حسینعلی اخلاقی امیری حسینعلی اخلاقی امیری 1 1 1 1 1 1 1 1